Sıkça Sorulan Sorular - PAYNET
SIKÇA SORULAN SORULAR

GENEL

1. Paynet nedir ?

Biz tüm satış ve dağıtım ağlarının finansal gücünü ve rekabet gücünü arttıran, işletme sermayesi ve kredi riski sorununu bitiren, daha az maliyet ve daha az riskle daha fazla satış yapma kapasitesine ve daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmasını sağlayan Türkiye’nin bankacılık ve faktoring sistemi dışı en büyük ve en yenilikçi finansal çözüm platformuyuz.

2. Hangi banka kartları ile ödeme yapabilirim?

Tek bir anlaşma ile aşağıdaki tüm kart markalarına taksit imkanı sağlanmaktadır.
Axess Worlcard Bonus Finans Maximum Paraf DenizBank Master Visa
Ayrıca banka kartı ve BKM Express ile de ödeme alabilirsiniz.

3. Paynet hizmetlerini kullanmanın maliyeti nedir? Sabit bir bedel var mı?

Sisteme katılım bedeli, sanal pos ücreti, inaktiflik ücreti, bakım ücreti, hesap işletim ücreti, havale ücreti vb. herhangi bir isim altında bir ücret talebimiz bulunmamaktadır.

4. Paynet poslarını birden fazla sitede kullanabilir miyim?

Aynı firma adına ait birden fazla site için kullanabilirsiniz, her biri için ayrı sözleşme imzalamanıza gerek yoktur.

5. Mail order yapabilir miyiz?

KlasikMail(fax)order’dan çok daha pratik ve güvenli mail/sms order ile işlem yapılabilmektedir. Tahsilat yapmak istediğiniz kişinin e-mail adresine ya da akıllı telefonuna göndereceğiniz tek bir mesajla müşterinizin kendi ödemesini size kart bilgilerine ulaştırmadan ve tamamen güvenli olarak yapmasını sağlayabilirsiniz.

6. Yurtdışı kartı ile ödeme alabilir miyim?

Türkiye Cumhuriyetindeki Bankalar ve özel kuruluşlar tarafından çıkarılan kartlar kabul edilmektedir.

7. Yabancı para birimi ile ödeme alabilir miyim?

Sadece Türk Lirası ile işlem yapılmaktadır.

8. Gerçekleşen işlemleri nasıl görüntüleyebilirim?

https://odeme.paynet.com.tr adresi üzerinden Raporlar sekmesi altındaki İşlem Listesi bölümünden takip edebilirsiniz.

9. İşlemler müşteri ekstrelerinde nasıl görünecektir?

Müşterileriniz ekstrelerinde “Paynet” olarak gözükecektir.

10. BKM Ekspress nedir ?

İnternet üzerinden kart bilgilerinizi paylaşmadan ödeme yapabilmenizi sağlayan kolay, hızlı ve güvenilir bir ödeme sistemidir. BKM Express mobil uygulamasını indirerek, e-posta adresiniz ve oluşturacağınız şifre ile birlikte hesap açarak üye olabilirsiniz.

11. Komisyonları nasıl muhasebeleştireceğiz?

“Raporlar” bölümündeki işlem detaylarında önerilen muhasebe kayıtları paylaşılmaktadır.

12. Aylık gerçekleştirilmesi gereken/istenen işlem alt limit var mıdır ?

Herhangi bir alt limit bulunmamaktadır.

13. İşlem limitimi arttırmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Paynet üzerindeki kredi kartı kullanım limitleri; çalışılan sene, çalışma hacmi, süreklilik gibi unsurlar dikkate alınarak belirlenmektedir. Ayrıca “Hesabım” sekmesinden Limit artırım talebi oluşturabilirsiniz.
BAŞVURU

1. Başvuru için ne yapmam gerekiyor?

Konu ile ilgili satis@paynet.com.tr adresine şirket bilgileriniz ile birlikte mail atmanız durumunda destek olunacaktır.

Üyeliğinizin aktif edilebilmesi için sözleşme ve gerekli evrakları tarafımıza ulaştırmanız gerekmektedir.

Gerekli evraklar;
İmza Sirkülerinizin bir kopyasını,
Vergi Levhanızı bir kopyasını,
Şirket yetkilisine ait ıslak imzalı kimlik fotokopisi (Kimlik sahibi tarafından imzalanmalıdır)
Ticaret Sicil Gazetenizi bir kopyası

2. Paynet’e üye olmak için şirket olma zorunluluğu var mı?

Evet. Üye olabilmeniz için şahıs veya ticari şirket olmanız gerekmektedir.

3. Hangi iş modelleri kapsam dışı kalacaktır?

-Kumar içerikli siteler
-Siyasi içerikli siteler
-Replika veya Sahte ürünler satan siteler
-Bahis siteleri
-Şiddet içerikli siteler
-Fatura tahsilatı yapan iş modelleri
-Hosting hizmeti sağlayan siteler
-Sigara ve tütün mamulü satışları
-Sigara, tütün ve bunları kullanmayı kolaylaştırıcı ürünleri satan siteler
-Tasarruf cihazları satışı
-Cinsel içerikli siteler
-Danışmanlık hizmeti veren iş modelleri
-Erotik nitelikli hizmetler
-Pornografik içerikli ürünler
-Açık artırma / eksiltme siteleri
-Reçeteli ve reçetesiz ilaçların satışı
-Çağrı merkezi üzerinden satış yapan firmalar
-Network Marketing modeli ile hizmet veren siteler
-Forex hizmeti sunan siteler
-Hertürlü uyuşturucu madde veya uyuşturucu kullanmayı kolaylaştırıcı ürünlerin satışını yapan siteler

4. Başvurumuz ne kadar süre içerisinde sonuçlanmaktadır?

Sözleşmeniz ve gerekli evraklar eksiksiz elimize ulaştıktan sonra 2 iş günü içerisinde aktifliğiniz sağlanacaktır. Tarafınıza bilgilendirme maili gönderilecektir.
ENTEGRASYON

1. Entegrasyon ile ilgili destek veriyor musunuz?

Entegrasyon ile ilgili kurulum desteği vermemekteyiz. Ancak başvurunuz olumlu sonuçlandıktan sonra tarafınıza verilecek API ‘ler yardımı ile entegrasyonu siz veya yazılım desteği aldığınız firma gerçekleştirebilir. Bu aşamada zorluk yaşarsanız iş ortaklarımıza yönlendirme yapabiliriz.

2. Paynet poslarını kullanırken aynı zamanda kendi poslarımı da kullanabilir miyim?

Evet, dilerseniz hem Paynet poslarını hem de kendi poslarınızı bir arada kullanabilirsiniz.

3. Müşterilerime gösterdiğim oranları değiştirebiliyor muyum?

Evet, Yönetim Paneli üzerinden değiştirebilirsiniz.

4. Mobil uygulamamızda Paynet’i kullanabilir miyiz?

Tarafınıza vereceğimiz API’leri kullanarak, mobil uygulamalara entegrasyon sağlayabildiğiniz taktirde kullanabilirsiniz.

5. API entegrasyon dokümanınızı incelemek istiyorum. Nereden ulaşabilirim?

Aşağıdaki linkten API dokümantasyonuna ulaşabilirsiniz.
https://www.paynet.com.tr/doc

6. Entegrasyon sürecini başlatmak için ne yapmam gerekiyor?

Sözleşme imzalanıp aktifliğiniz sağlandıktan sonra bu hizmet verilebilmektedir. destek@paynet.com.tr konu ile ilgili mail atmanız durumunda entegrasyon sürecini başlatabilirsiniz.
İPTAL&İADE

1. İptal iade yapabilir miyiz? Bana maliyeti var mıdır ?

Evet, sistem üzerinden iptal/iade taleplerinizi iletebilirsiniz Size herhangi bir maliyeti bulunmamaktadır.

2. İadeler müşterinin hesabına ne zaman geçer?

Hesabınızda yeterli bakiye olması durumunda 1 iş günü içerisinde bankaya iletilmektedir. İadenin karta yansıması bankadan bankaya süre olarak değişkenlik göstermektedir.

3. Kısmi iade yapabilir miyim?

Evet, ancak kısmi iade talebi işlem yapıldıktan 1 gün sonra yapılabilmektedir.
ÖDEME

1. Ödemeler hangi aralıklar ile hesaplarımıza aktarılacak?

Ödemelerimiz haftalık olarak gerçekleşmektedir.

2. Taksitli yapılan işlemlerde parçalı ödeme mi yapılıyor?

Hayır, taksit tutarı ne olursa olsun komisyon düşüldükten sonraki işlem tutarı tarafınıza ödenmektedir.

3. Blokeli çalışma opsiyonu var mıdır ?

Hayır, blokeli çalışmamız bulunmamaktadır.

4. Ödemeleri ve komisyon bedellerini nereden raporlayabilirim?

Raporlar başlığı altında detaylı bir şekilde raporlayabilirsiniz.

5. Faturalandırma işlemleri nasıl olacak?

Her ay komisyon bedelleri tarafınıza “Hizmet Bedeli” açıklaması ile faturalanmaktadır.

6. Komisyon oranları sabit mi?

Komisyon oranlarımız taksit sayısı ve banka markasına göre değişiklik göstermektedir.
GÜVENLİK

1. 3D Secure doğrulama desteği var mıdır?

Evet, işlemler 3D Secure ile doğrulanmaktadır.

2. SSL almama gerek var mı?

Hayır, almanıza gerek yoktur.

3. Chargeback ( Ters İbraz ) nedir ?

Uluslararası kartlı ödeme sistemleri kurallarına göre, kredi kart sahipleri kendi kartlarıyla yapılan işlemlere itiraz etme hakkına sahiptirler. Bu itiraz, kart sahibi banka tarafından işyeri bankasına iletilir, işyeri bankası ise ilgili işyerinden itiraz edilen işlem ile ilgili belgeleri talep eder.

4. Chargeback durumunda hangi belgeler geçerlidir?

Bu durumda geçerli olacak belgeler itiraz sebebine göre farklılık gösterebilmektedir. İtiraz durumunda en çok geçerliliği olan belge, kargo firması tarafından işlem sahibine imzalatılmış olan teslimat belgesidir. Burada önemli olan imzanın işlem sahibine ait olmasıdır. Farklı kişilerce imzalanan belgeler banka tarafında geçerli olmayacaktır.

5. Chargeback’in oluşması durumunda iade nasıl yapılır?

İptal/İade işlemleri mutlaka ilgili işlemin yapıldığı karta yapılmalıdır. Kullanıcının talebi nedeniyle farklı bir karta, isme ya da bir banka hesabına EFT/Havale olarak yapılmamalıdır.