Destek: Paynet
Destek
Tüm sorularınız için sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.
Genel Bilgiler
Paynet, 15.000'in üzerinde aktif üye iş yerine hızlı, kolay ve güvenli online tahsilat çözümleri sunan B2B çalışmalarda öncü bir finansal teknoloji şirketidir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na bağlı olarak çalışır ve PCI DSS Sertifikaları’na sahiptir.
Tek bir anlaşma ile tüm kredi kartları ve banka kartlarından tek çekim ve taksitli olarak işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Müşterilerinizin ekstrelerinde Paynet ile Firma ünvanı birlikte görünecektir. (Paynet / Firma Unvanı)
İnternet siteniz olmadan ya da teknik herhangi bir geliştirmeye ihtiyaç duymadan Paynet poslarımızı odeme.paynet.com.tr (PayPortal) ve mobil uygulama (CEPPOS) üzerinden kullanabilir, güvenle ödeme alabilirsiniz.

Başvuru Süreci
Paynet’e üye olabilmeniz için vergi mükellefi olmanız gerekmektedir.
Sayfanın sağ üst köşesinde yer alan “Hemen Başvur” adımından istenen bilgiler ve evrakları tamamladığınızda başvuru kaydınızı oluşturabilirsiniz.
Sözleşme ve gerekli evraklar tarafımıza eksiksiz bir şekilde ulaştıktan sonra 2 iş günü içerisinde başvuru işlemleriniz tamamlanacaktır. Üyeliğiniz ile ilgili, başvuru esnasında bildirdiğiniz e-mail adresine bilgilendirme maili gönderilecektir.
www.paynet.com.tr ‘den “Başvuru Takibi” alanından daha önce başvuru esnasında cep telefonunuza gelen Referans numarası ve TCKN/VKN bilgileriniz ile başvurunuzun son durumunu takip edebilirsiniz.
Ticari firma iseniz;
• İmza Sirkülerinizin bir kopyasını,
• Vergi Levhanızı bir kopyasını,
• Şirket yetkilisine ait ıslak imzalı kimlik fotokopisi (Kimlik sahibi tarafından imzalanmalıdır.)
• Ticaret Sicil Gazetenizi bir kopyası

Şahıs firması iseniz;
• İmza Sirkülerinizin bir kopyasını,
• Vergi levhanızın bir kopyasını,
• Şirket yetkilisine ait ıslak imzalı kimlik fotokopisi (Kimlik sahibi tarafından imzalanmalıdır.)
• Yoklama fişi veya oda kayıt belgesi

belgeleri gereklidir.
• Kumar içerikli siteler
• Siyasi içerikli siteler
• Replika veya sahte ürün satan siteler
• Bahis siteleri
• Şiddet içerikli siteler
• Fatura tahsilatı yapan iş modelleri
• Hosting hizmeti sağlayan siteler
• Sigara ve tütün mamulü satışları - sigara, tütün ve bunları kullanmayı kolaylaştırıcı ürünleri satan siteler
• Tasarruf cihazları satışı
• Cinsel içerikli siteler
• Danışmanlık hizmeti veren iş modelleri
• Erotik nitelikli hizmetler
• Pornografik içerikli ürünler
• Açık artırma / eksiltme siteleri
• Reçeteli ve reçetesiz ilaçların satışı
• Çağrı merkezi üzerinden satış yapan firmalar
• Network Marketing modeli ile hizmet veren siteler
• Forex hizmeti sunan siteler
• Hertürlü uyuşturucu madde veya uyuşturucu kullanmayı kolaylaştırıcı ürünlerin satışını yapan siteler
Evet, iletişim bölümünde yer alan adresimize kargolamanız gerekmektedir.

Fiyatlandırma
Hizmet bedeli oranları için Hemen Başvur üzerinden bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz. Komisyon oranı dışında başarılı işlemleriniz için ek bir ücret yansıtılmaz.
Seçmiş olduğunuz pakete bağlı olarak tarafınızdan belli bir ücret tahsil edilmektedir. Ücretler hakkında detaylı bilgi almak için Hemen Başvur üzerinden bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Sanal poslarımızı e-ticaret sitenize entegre etmek isterseniz entegrasyon ücreti hakkında destek@paynet.com.tr ‘den veya 444 7 729 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz. Bunun dışında herhangi bir ücret bulunmamaktadır.

Ödemeler
Ödemelerimiz haftalık olarak gerçekleşmektedir.
Taksit tutarı ne olursa olsun hizmet bedeli oranı düşüldükten sonra kalan tutar tarafınıza tek bir seferde aktarılmaktadır.
Hizmet bedeli tutarı aylık olarak tarafınıza “Hizmet Bedeli” adı altında faturalanmaktadır.
Size sağlayacağımız giriş bilgileri ile PayPortal üzerinden raporlayabilirsiniz.
Evet, Hemen Başvur üzerinden veya 444 7 729 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ulaşmayan faturalarınız için destek@paynet.com.tr veya 444 7 729 numaralı telefonumuz üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Limit
Herhangi bir alt limit bulunmamaktadır. Ancak firmanız özelinde aylık işlem üst limiti tanımlanır.
PayPortal üzerinden Limit Talebi oluşturabilirsiniz. Aynı gün içerisinde değerlendirilip, uygun bulunduğu taktirde limitiniz artırılır.

İptal & İade
Satış işlemi ile aynı gün içerisinde yapılan talepler iptal işlemi, ertesi ve sonraki günlerde yapılan talepler ise iade işlemi olarak tanımlanır.
PayPortal’da “Raporlar” sekmesi altında bulunan "İşlem Listesi" bölümünden talebinizi oluşturabilir ve yine Raporlar sekmesi altında yer alan “İptal&İade Talebi” başlığı altından taleplerinizin durumunu takip edebilirsiniz.
Hesabınızda yeterli bakiye olması durumunda iade talebiniz 1 iş günü içerisinde bankaya iletilmektedir. İadenin karta yansıma süresi, bankalara göre değişiklik göstermektedir.
Evet, kısmi iade yapılabilmektedir.
Hayır, herhangi bir ek ücret uygulanmamaktadır.
İptal & iade işleminin yapıldığına dair Paynet’ten onay alındığı taktirde müşterinizin bankası ile görüşmesi gerekmektedir.

Güvenlik
Evet, işlemleriniz 3D Secure ile doğrulanarak güvenli bir şekilde gerçekleşmektedir. Böylece işlemlerinin kötüye kullanılması ve ters ibraz olarak geri dönmesi ihtimali ciddi oranda düşmüş olur.
Eğer tahsilatlarınızı Paynet Portal üzerinden yapıyorsanız SSL sertifikası almanıza gerek yoktur. Yine aynı şekilde hazır form, özelleştirilebilir form ve ortak ödeme entegrasyonu modellerini kullanıyorsanız SSL sertifikası almanıza gerek yoktur. SSL sertifikasını direkt API entegrasyonu modelini kullandığınız durumlarda almanız gerekir.
Finans dünyasındaki en üst düzey bilgi sistemleri güvenlik protokolü olan PCI-DSS Level-1 ile uluslararası geçerliliği olan güvenlik standartlarına sahibiz. PCI-DSS sertifikası her sene denetime tabii tutularak yenilenmektedir. Bunun yanı sıra tüm geliştirme süreçlerimiz ve sistem altyapımız senede iki defa zafiyet taramasından geçmektedir.

*** Payment Card Industry Data Security Standardı (PCI-DSS) Büyük kredi kartlarından markalı kredi kartlarını kullanan kuruluşlar için hazırlanmış bir bilgi güvenliği standardıdır.
Uluslararası kartlı ödeme sistemleri kurallarına göre, kredi kart sahipleri kendi kartlarıyla yapılan işlemlere itiraz etme hakkına sahiptirler. Bu itiraz, kart sahibi banka tarafından işyeri bankasına iletilir. İşyeri bankası ise ilgili işyerinden itiraz edilen işlem ile ilgili belgeleri talep eder. Talep edilen belgelerin yetersiz olması durumunda, söz konusu işlem tutarı işyeri bankası tarafından ilgili işyerinden tahsil edilir ve kart sahibi bankaya aktarılır. Bu işleme "chargeback" veya “ters ibraz” adı verilir.

Ters ibraz oluşması durumunda aşağıdaki adımlar izlenilir;

1. Kart sahibi kredi kart bankasına itirazını iletir.
2. Kart bankası bu itirazı Paynet ile işyerinden işleme ait belgelerin alınması için yönlendirir.
3. Paynet ilgili itirazı işyerine sunar ve işlem ile ilgili belgeleri talep eder.
4. İşyeri ilgili belgeleri Paynet’e iletir.
5. Eğer işyerine tanınan süre dahilinde hiç belge iletilmediyse veya gönderilen belgeler yeterli görülmezse, itiraz edilen tutar işyeri hesabından çekilir ve kartın sahibi bankaya iade edilir.
6. Gelen belgeler yeterli görülürse kartın sahibi bankaya iletilirler ve itiraz reddedilir. İşyeri ilgili tutarı iade etmek zorunda kalmaz.
Harcama itirazlarında bankaya iletilmek üzere satılan bir ürün ise ürünün faturası ve teslim tutanağı, satılan bir hizmet ise hizmet sözleşmesi ve yine işleme ait fatura belge olarak talep edilmektedir. Bu durumda mal ve/veya hizmetin kart sahibi tarafından teslim alındığını yasal olarak ispatlayan bir belge gerekmektedir. En iyi örnek lojistik firma tarafından imzalatılan teslimat belgesidir. Söz konusu belge, kart sahibinin "ıslak imzasını" taşıdığından bankalar tarafından yeterli görülür.
Ters İbraz (Chargeback) riski dikkatli ve belirli konulara hassas yaklaşıldığında azalabilir Bu konuyu kartın fiziksel olarak kullanımı ve sanal kredi kartı kullanımı olarak iki ayrı şekilde değerlendirebiliriz;

Kartın fiziksel olarak kullanıldığı durumlar;

• Kredi kartının gerçek banka kartı olduğu kontrol edilmeli.
• Kredi kartının fiziksel olarak kullanımda olduğu ve işlemin 3D’siz durumlarda kart hamilinin kimlik teyidi yapılmalıdır.

Kartın e-ticaret işlemlerinde kullanıldığı durumlar;

• Sanal işlemlerde müşterilerin azalan tutarlar ile karttan işlem geçmesi.
• İşlem denemelerinde aynı kart için farklı isimlerin kullanılması.
• Aynı alım için teslimat adreslerinin sürekli değişmesi.

Bu konular ile ilgili olmasa bile işlemden herhangi bir şüphe duyulduğunda riskizleme@paynet.com.tr adresine bilgi verilmelidir.

Entegrasyon
Evet, API dokümanımız sayesinde dilediğiniz altayapıdaki e-ticaret sitenize Paynet’i entegre edebilirsiniz. Konu ile ilgili satış temsilciniz ile veya destek@paynet.com.tr ya da 444 7 729 numaralı telefon üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Evet. Aynı firma adına ait birden fazla internet sitesinde Paynet posları kullanılabilir. Her biri için ayrı sözleşme imzalamanıza gerek yoktur.
Konu ile ilgili iletişimde olduğunuz bir satış temsilciniz mevcut ise iletişime geçebilir veya detaylı bilgi için destek@paynet.com.tr ‘den veya 444 7 729 numaralı telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.
Evet. E-ticaret siteniz risk ekibimiz tarafından detaylı bir şekilde incelenir. 3 iş günü içerisinde incelenme süresi tamamlanıp tarafınıza bilgi verilir.
İletişimde olduğunuz bir satış temsilciniz mevcut ise iletişime geçebilir yoksa destek@paynet.com.tr veya 444 7 729 numaralı telefon üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Evet. Prestashop, Opencart, WooCommerce ve WHMCS için bulunan hazır modüllerimizi ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.
E-ticaret sitenizde kullandığınız açık kaynaklı altayapı için hazır modül bulunmasa dahi API dokümantasyonumuz aracılığı ile kolay bir şekilde entegrasyonu gerçekleştirebilirsiniz.
Entegrasyon sırasında yaşadığınız problemi aşağıdaki bilgiler ile birlikte destek@paynet.com.tr üzerinden tarafımıza iletmeniz durumunda ilgili ekibimiz size destek verecektir.

Aşağıdaki bilgileri iletirseniz size daha hızlı yardımcı olabiliriz.

• Müşteri kodunuz
• Request’i yaptığınız IP adresi
• Kullandığınız Paynet servisi
• Request bilgisi
• Response bilgisi
Evet. Size sağladığımız ödeme formunu dilediğiniz gibi özelleştirebilirsiniz. Detaylı bilgiye doc.paynet.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
İletişim Bilgileri
Her konuda bizimle iletişime geçebilir,
düşünce ve görüşlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
Maslak Mah. Büyükdere Caddesi No:245 Uso
Center Kat:17 Maslak-Sarıyer/İstanbul
Başka bir sorunuz mu var?
Yardım merkezinde bulamadığınız tüm sorularınız için 444 7 729 arayın ya da bize yazın