Güvenlik ve Gizlilik Politikalarımız

Paynet olarak tüm sistemlerimizde en yüksek güvenlik teknolojilerini kullanıyoruz.

Hizmetimizin sorunsuz sağlanabilmesi için bizim aldığımız güvenlik önlemlerinin yanı sıra, sizlerin de dikkat etmesi gereken adımları aşağıda paylaşıyoruz.

 

Şifre Bilgilerinin Korunması

  • Şifrenizi oluştururken tuttuğunuz takımın kuruluş yılı, doğum tarihiniz, çocuğunuzun doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilir şifreleri tercih etmeyin.
  • Şifrenizi aklınıza yazın, hiçbir yerde yazılı olarak bulundurmayın.
  • Şifrenizi en yakınlarınız ve Paynet personelleri dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayın.
  • Cep telefonunuza SMS ile gönderilen şifreleri hiç kimse ile paylaşmayın.
  • Sizi bankadan/ödeme kuruluşunuzdan aradıklarını iddia eden, kendini polis, savcı, kamu görevlisi gibi tanıtan kişilerle şifre ve kişisel bilgilerinizi paylaşmayın.
  • Sanal alışveriş ortamları hariç, İnternet üzerinden kredi kartı numarası, şifre veya özlük bilgileri isteyen e-postalara kesinlikle yanıt vermeyin.

 

Masaüstü/Mobil Cihazların Güvenliği

  • Masaüstü ve mobil cihazlarınızı korumak için yüksek güvenlikli anti virüs programları kullanın ve programların güncelliğinden emin olun.
  • Kişisel cihazlarınızdan odeme.paynet.com.tr’ye giriş yapmak istiyorsanız bu adresi internet tarayıcınızın adres bölümüne manuel olarak kendiniz girin. Bu yöntem olta saldırılarını engellemek için kullanılan en etkili yöntemdir.
  • Masaüstü ve mobil cihazlarınızdan güvenli olmadığını düşündüğünüz internet siteleri, platform ve sosyal ağlara giriş yapmayın.
  • İşletim sistemlerinizin güncelliği, siber tehditlere karşı korunmak açısından önemlidir. Güncel olmayan işletim sistemlerini güvenliğiniz için kullanmayın.
  • Mobil uygulamamız olan CepPOS’u akıllı telefonunuza, sadece AppStore ve ;Google Play sanal mağazalarından indirin.
  • Birden fazla kişinin kullandığı bilgisayarlar veya mobil cihazlar ve ortak ağlardan Paynet’e giriş yapmayın.
  • İnternet üzerinden başka bir ağa katılmayı sağlayan Sanal Özel Ağ bağlantıları (Virtual Private Network, VPN) uygulamalarının kullanıldığı bilgisayar ve cihazlar üzerinden işlem yapmayın.

 

 

kvkk

 

Kişisel Bilgilerin Korunması

  • E-posta ve sosyal medya hesaplarınızı güçlü şifreler ile koruyun.
  • E-posta ve sosyal medya hesaplarınızda mutlaka farklı şifreler kullanın ve bu şifreleri belirli periyodlarda değiştirin.
  • Banka logosu ve adı kullanılsa bile kişisel ve özlük bilgilerinizi isteyen e-postalara ve telefon aramalarına şüphe ile yaklaşın bu bilgileri hiçbir şekilde vermeyin.
  • Sadece sizin bilebileceğiniz anne kızlık soyadı gibi kişisel bilgilerinizi hiç kimseyle paylaşmayın.
  • Adres, telefon, işyeri gibi bilgilerinizde değişiklik olursa, en geç 15 gün içerisinde bankanıza bildirin.
  • İletişimi sizin başlatmadığınız durumlarda telefonda, e-posta mesajlarında ya da İnternet’te kim olduğunu bilmediğiniz kişilere kişisel bilgilerinizi ve kart bilgilerinizi vermeyiniz.
  • Sosyal medya üzerinde paylaştığınız bilgilere ve bu bilgileri kimlerle paylaştığınızı dikkat edin. Kişisel bilgilerinizi paylaşmadan önce düşünün.(facebook, twitter gizlilik ayarları için ayrı bir alan oluşturmaya çalışacağız)
  • Kişisel bilgilerinizin üzerinde yazdığı hesap ekstreleri, slipler, kart başvuruları, sigorta formları vb dokümanları iyice yırtarak okunmayacak hale getirerek imha edin.
  • Evinizde, işyerinizde kişisel bilgilerinizi içeren evraklarınızı açıkta, herkesin ulaşabileceği yerlerde bırakmayın.
  • Kullandığınız bilgisayar, tablet ya da akıllı telefonların işletim sistemleri güncel olmalı ve mutlaka etkin güvenlik uygulamaları ile korunmalıdır.
  • Firmanızdan yapılan alışverişlerde kart sahibinden kart bilgilerini asla talep etmeyin. Müşterinin bu bilgileri kendisinin girmesini isteyin yada link göndererek kart bilgilerinin kart hamili tarafından girilmesini sağlayın.

 

E-Posta, Sms, Kurumsal Adresler Ve Payportal Güvenliği

  • Kurumsal hesaplarımız dışında tarafınıza ulaşan link, SMS ve e-postaları dikkate almayın.
  • Sizin izniniz olmadan tarafınıza gönderilen, şüpheli bulduğunuz e-postaları açmayın, varsa e-postanın ekinde yer alan dosyaları bilgisayarınıza indirmeyin.
  • Kişisel bilgilerinizi ve şifrelerinizi paylaşmanızı isteyen e-posta ve SMS’ler alıyorsanız 444 7 729 numaralı telefonumuzdan bizlere ulaşın. Tahsilatlarınızı Paynet’in güvenli alt yapısı ile tamamladıktan sonra mutlaka “Güvenli Çıkış” butonuna tıklayarak çıkış yapın.
  • Tahsilat esnasında internet bağlantınızın kesilmesi gibi bir durumda, PayPortal veya CepPOS’dan güvenli olarak çıkış yapın, internet tarayıcınızı ve ya uygulamayı direkt kapatmayın.
  • www.paynet.com.tr ve odeme.paynet.com.tr ‘nin URL’leri https:// şeklinde başlamalıdır. Eğer https:// ile başlıyorsa tarayıcıda güvenli kilit ikonu görünecektir. Kilit ikonuna tıkladığınızda bir güvenlik sertifikası görünmelidir. Sertifika, web sitesinin kime ait olduğunu gösterir; burada “Issued to: *.paynet.com.tr” ibaresini görmelisiniz.
  • Paynet üzerinden gerçekleştirmiş olduğunuz tahsilatlarınız ile ilgili bir problem olduğunu düşünüyorsanız hiç vakit kaybetmeden kurumsal hesaplarımızda yer alan iletişim bilgilerimizden bizlere ulaşın.
  • www.paynet.com.tr ’de güvenlikle ilgili düzenli olarak oluşturduğumuz içerikleri takip edin.

 

Şüpheli İşlem Bildirimi

Paynet işlem güvenliğinize önem verir. Fiziksel mağazanızdan veya internet sitenizden yapılan işlemlerden şüphe duymanız durumunda aşağıda sizler için oluşturduğumuz güvenlik adımlarını takip etmenizi rica ederiz.

  • Firmanızdan yapılan herhangi bir alışverişte olağandışı şüpheli bir durum olduğunu düşünüyorsanız şüpheli işleme ait tüm bilgileri RiskIzleme@paynet.com.tr adresine iletin veya 444 7 729 numaralı telefondan Paynet Risk Ekibi’ne ulaşın!

 

Hakem Heyeti Bilgilendirmesi 

Değerli Bireysel Müşterimiz,

Sunduğumuz hizmetlerden kaynaklı olarak yaşadığınız (bireysel nitelik taşıyan, dolayısıyla ticari faaliyet kapsamına girmeyen) ihtilaf konusunda kuruluşumuza, uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içerisinde yazılı başvuru gerçekleştirmiş ve bu başvurunuz, başvuru tarihinizden itibaren 20 gün içerisinde; yanıtlanmamışsa yanıt verilmesi gereken 20 günlük sürenin bitiminden itibaren, başvurunuz olumsuz yanıtlanmış veya verilen yanıtı yeterli bulmamanız halinde ise yanıt tarihinden itibaren 60 gün içerisinde Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (“TÖDEB”) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik uyarınca konuyla ilgili TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurma hakkınız bulunmaktadır.

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru formuna aşağıdaki linkten veya www.todeb.org.tr sitesinden ulaşabilirsiniz. Form ilgili bilgilerin doldurulması ve gerekli belgelerin yüklenmesi sonucu www.todeb.org.tr adresi üzerinden elektronik olarak iletilebilir.

https://todeb.org.tr/hakemheyetibasvuruformu/   

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru ile ilgili tüm detaylı bilgilere buraya tıklayarak ( https://todeb.org.tr/sayfa/bireysel-musteri-hakem-heyeti/56/ ) ulaşabilirsiniz. Ayrıca, Bilgilendirme Broşürünü de inceleyebilirsiniz.

 

Bilgilendirme Metni (EK-1)

Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik (EK-2).pdf

Bilgilendirme Broşürü (EK-3).pdf

Hakem Heyeti Başvuru Formu

Başkası Hesabına İşlem Yapıldığının Beyan Edilmesi Zorunluluğu

Misafir İnternet Kullanımı Aydınlatma Metni

Güvenlik Kameraları Aydınlatma Metni

KVKK Bilgilendirmesi için tıklayınız.

Paynet Logo
E-Şirket Bilgileri

E-Şirket Bilgilerimiz için linke tıklayınız

Detaylı Bilgi

Detay Bilgi

Paynet Ödeme Hizmetleri Anonim Şirketi (“Paynet”) 27 Haziran 2013 tarih ve 28690 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren 6493 Sayılı Ödeme ve Menkul Kiymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun (Kanun) çerçevesinde faaliyet gösteren, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası düzenlemelerine uygun olarak ticari işletmelere tahsilat ve ödemelere aracılık hizmeti sunan ödeme kuruluşudur. 

İşbu bilgilendirme formu Kanun ve ilgili Yönetmelik gereği tüketicilerin sistemlerimize ve hizmetlerimize ilişkin haklarını, bunları yapmak için kullanılabilecek alternatif erişim kanalları ile yenilikçi ödeme yöntemlerine, bu işlemlerle ilgili güvenlik ve koruma önlemlerine, ücretlendirmenin adil ve şeffaf bir şekilde yapılması gerekliliğine ve şikâyet ve müracaat haklarınız ile ilgili alternatif yöntemlere ilişkin bilgilendirilmelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

PAYNET HAKKINDA BİLGİLENDİRME

UnvanPaynet Ödeme Hizmetleri Anonim Şirketi
AdresMaslak Mh.Büyükdere Cd.245 Uso Center Kat:17 Bağim.Böl.64-65  Sarıyer / İstanbul
Ticaret Sicili Müdürlüğü ve Sicil Noİstanbul, 957528-0
Mersis No0723043366500010
Vergi Dairesi ve NoMaslak Vergi Dairesi / 7230433665
Telefon+90 444 7 729
Elektronik Posta Adresidestek@paynet.com.tr
İnternet Adresiwww.paynet.com.tr 


TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME

  • ÖDEME HİZMETLERİ

Paynet ürünleri aracılığıyla kullanıcılar fiziki bir pos cihazına ihtiyaç duymadan, diledikleri yerde ve saatte kredi kartı ile kolayca ödeme yapabilir veya alabilir, çok sayıda farklı hesabı yönetirken, bu hesapların takibini yapmak, hatasız bir şekilde işlemleri gerçekleştirmek amacıyla tek ekran üzerinden tüm bankalardakı hesap bakiyelerini ve hesap hareketlerini görüntülemenin yanında hesap hareketlerini eşleştirebilir, hesaplar arasında para transferi ve dilediği banka hesabı üzerinden ödeme yapabilirler.

Tüm ürün ve çözümlerimizle ilgili detaylı bilgi almak için 444 7 729 veya 0850 339 77 29 çağrı merkezi numaralarımızı arayarak ya da destek@paynet.com.tr adresine e-posta göndererek bize ulaşabilirsiniz.

  • YETKİLENDİRİLMEMİŞ VEYA HATALI GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ İŞLEMLER

Bir tahsilat ya da ödeme yetkilendirilmemiş şekilde veya hatalı olarak gerçekleştirilirse, kullanıcı yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş ödeme işlemini öğrendiği andan itibaren Paynete gecikmeksizin bildirmek suretiyle söz konusu işlemin düzeltilmesini talep edecektir. Düzeltme talebinin, kullanıcı tarafından her halükarda ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden itibaren 13 (onüç) ay içinde yapılması gerekmektedir. Kullanıcı, Paynetin Paynet Sistemi kapsamında gerçekleşen ödeme işlemine ilişkin olarak, Yönetmelikte belirtilen bilgilerin tümünü sağlamamış olması halinde, düzeltme talebine ilişkin yukarıda belirtilen 13 (onüç) aylık süreye bağlı olmaksızın, her zaman düzeltme talep edebilme hakkına sahip olacaktır. Taraflar arasında yetkilendirilmemiş veya hatalı gerçekleştirilmiş işlemler kapsamında gerçekleşecek bildirimlerin yazılı olarak veya uzaktan iletişim aracı ile yapılması ve bildirimlere ilişkin kayıtların Paynet tarafından saklanması zorunludur. Paynet, Paynet Sistemi kapsamında gerçekleşen ödeme işleminin kullanıcı tarafından yetkilendirilmeksizin ya da hatalı olarak gerçekleştiğinin ispat edilmesi durumunda, bu ödeme işlemine ilişkin ilgili tutarı, derhal gönderen durumdaki kullanıcya iade etmek veya borçlandırılan ödeme hesabını eski durumuna getirmekle yükümlüdür.

Paynet Sistemi kapsamında gönderen taraf olması halinde kullanıcı, ödeme aracını hileli kullanması veya ödeme aracıyla ilgili aşağıdakiler dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, yükümlülüklerini kasten veya ağır ihmalle yerine getirmemesi durumunda, yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan zararın tamamından sorumlu tutulacaktır:

(i) Ödeme aracı ile ilgili kişisel güvenlik bilgilerinin korunmasına yönelik gerekli önemleri almak,

(ii) Ödeme aracını kullanım koşullarına uygun olarak kullanmak,

(iii) Ödeme aracının kaybolması, çalınması veya iradesi dışında gerçeklemiş herhangi bir işlemin öğrenilmesi halinde, Paynet tarafından belirlenmiş kuruluşa bildirmek.

  • ÇERÇEVE SÖZLEŞMENİN KURULMASI VE FESHİ 

Paynet tarafından sunulan ödeme hizmetlerinin koşullarını düzenleyen çerçeve sözleşmeye Paynet’le iletişime geçerek ulaşabilir ve sözleşme kurulmadan önce gerekli bilgileri edinebilirsiniz. Akdedilen çerçeve sözleşmenin bir örneği, fiziksel olarak ya da kalıcı veri saklayıcısı ile tarafınıza iletilir ve/veya sözleşme süresince erişiminize hazır bulundurulabilir. Çerçeve Sözleşmenin uzaktan iletişim aracı ile akdedilmesi esastır. Talebiniz bulunması halinde ise ödeme işleminin niteliği ve etkileri, müşteri güvenliği gibi konularda risk değerlendirmesi yaparız, risk değerlendirmesi sonucunda sözleşmeyi fiziksel ortamda kurmaya karar verebiliriz. 

Çerçeve Sözleşmenin başlangıç tarihi imza tarihi olup, 1 (bir) yıl sürelidir. Taraflardan biri tarafından Sözleşme süresinden en geç 30 (otuz) gün önce yazılı fesih bildirimi yapılmadığı sürece veya aksi yazılı olarak kararlaştırılmadığı sürece sözleşme birer yıllık dönemlerde otomatik olarak yenilenir. Sözleşme Paynet tarafından, her zaman, herhangi bir neden gösterilmeden, 1 (bir) ay önceden yazılı olarak bildirilerek feshedilebilir. Paynet hukuki olarak zorunlu olduğu durumlarda daha kısa sürede sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir. Sözleşme ilk bir yıllık sürenin bitiminden itibaren kullanıcı tarafından, 1 (bir) ay öncesinden yazılı bildirimde bulunmak kaydıyla her zaman ve her hangi bir gerekçe göstermeksizin feshedilebilir. Paynet, sözleşmenin bu kapsamında kullanıcı tarafından ilk 1 yıllık sözleşme süresi dolmadan feshedilmesi halinde, kullanıcıdan söz konusu fesih dolayısıyla uğradığı zararlara ilişkin olarak fesih ücreti talep etme hakkına sahiptir.

  • TÜKETİCİNİN ŞİKAYET VE İTİRAZDA BULUNMA HAKKI

Sunduğumuz ödeme hizmetleriyle ilgili şikâyet ve itiraz başvuruları destek@paynet.com.tr adresine eposta veya Paynetin yukarıda belirtilen adresine iadeli taahhütlü posta gönderilerek ulaştırılabilir. Paynet tarafından ödeme hizmetleriyle ilgili şikâyet ve itiraz başvuruları, başvuru tarihinden itibaren yirmi iş günü içerisinde değerlendirilerek başvuru sahibine başvuru sonucu ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır.

  • TÜKETİCİNİN TÜRKİYE ÖDEME VE ELEKTRONİK PARA KURULUŞLARI BİRLİĞİ BİREYSEL MÜŞTERİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURU HAKKI

Sunduğumuz hizmetlerden kaynaklı olarak yaşadığınız (bireysel nitelik taşıyan, dolayısıyla ticari faaliyet kapsamına girmeyen) ihtilaf konusunda kuruluşumuza, uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içerisinde yazılı başvuru gerçekleştirmiş ve bu başvurunuz, başvuru tarihinizden itibaren 20 iş günü içerisinde; yanıtlanmamışsa yanıt verilmesi gereken 20 iş günlük sürenin bitiminden itibaren, başvurunuz olumsuz yanıtlanmış veya verilen yanıtı yeterli bulmamanız halinde ise yanıt tarihinden itibaren 60 gün içerisinde Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (“TÖDEB”) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik uyarınca konuyla ilgili TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurma hakkınız bulunmaktadır.

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru formuna aşağıdaki linkten veya www.todeb.org.tr sitesinden ulaşabilirsiniz. Form ilgili bilgilerin doldurulması ve gerekli belgelerin yüklenmesi sonucu www.todeb.org.tr adresi üzerinden elektronik olarak iletilebilir.

https://todeb.org.tr/hakemheyetibasvuruformu/

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru ile ilgili tüm detaylı bilgilere buraya tıklayarak (https://todeb.org.tr/sayfa/bireysel-musteri-hakem-heyeti/56/) ulaşabilirsiniz.

İŞLEMLERE VE VERİLERE İLİŞKİN GÜVENLİK VE KORUMA ÖNLEMLERİ 

Paynet Ödeme Sistemi’nde işlenen kredi kartı bilgileriniz yüksek güvenlik seviyesinde korunmaktadır ve sistemimiz her yıl yenilenen PCI-DSS Level 1 sertifikalıdır. 

Hizmetimizin sorunsuz sağlanabilmesi için aldığımız güvenlik önlemlerinin yanı sıra, kullanıcıların da dikkat etmesi gereken adımlara https://www.paynet.com.tr/guvenlik-gizlilik-kvkk ulaşabilirsiniz. 

Fiziksel mağazadan veya internet sitesinden yapılan işlemlerden şüphe duyulması durumunda şüpheli işlemle ilgili tüm bilgileri RiskIzleme@paynet.com.tr adresine iletebilir veya 444 7 729 numaralı telefondan Paynet Risk Ekibi’ne ulaşabilirsiniz.

Paynet olarak, kullanıcılara ait kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelerine uygun olarak işlenmesi ve korunması için azami hassasiyeti göstermekteyiz. Kişisel Verilere ilişkin detaylı bilgilye https://www.paynet.com.tr/guvenlik-gizlilik-kvkk ulaşabilirsiniz.

Şirketimiz tarafından işlenen kişisel verilerinizin güncel olmadığını, eksik veya hatalı olduğunu düşünüyorsanız lütfen KVKK Yetkilisi ile kvkk@paynet.com.tr adresinden irtibata geçebilirsiniz. 

ÜCRETLENDİRME VE FATURALAŞMA

Tarafımızca sunulan hizmetlere ilişkin ücretlendirme maliyet ve performans gözetilerek belirlenmekte  olup, ücretlendirmenin adil ve şeffaf bir şekilde yapılması esastır. Paynet tarafından verilen hizmetlerin ücretlerine ve indirimlere ilişkin bilgilendirmeye Paynet Ödeme Sistemi üzerinden ulaşabilirsiniz. Paynet tarafından verilen hizmetlere ilişkin hizmet bedelleri işleminin türüne ve niteliğine göre değişiklik göstermektedir. Ödeme işlemini gerçekleştirmeden önce, kullanıcı işlem adımları esnasında ücretin ne olduğu konusunda bilgilendirilmekte ve kullanıcının onayı alınmaksızın işlem gerçekleştirilmemektedir.

Paynet hizmet bedeline ilişkin tutarları dönemsel olarak Taraflar arasındaki çalışma koşulları çerçevesinde her türlü işlem vergileri dahil fatura ya da fatura yerine geçen belgeler (dekont, hesap ekstresi vb) ile düzenleyerek iletecektir.