Sanal POS Başvurusu Nasıl Yapılır?

İnternetten kolayca ödeme almak ve e-ticareti tercih eden müşterilere ulaşmak isteyen işletmeler, fiziksel POS’ların dijital hali olan sanal POS’lara ihtiyaç duyar. Ancak sanal POS’lar, fiziksel POS cihazları gibi alınıp satılan türde araçlar değildir. Bu nedenle işletmeler için sanal POS edinmeyi sağlayan başvuru sürecini ve neler yapılması gerektiğini anlattık. 

Sanal POS Nedir?

Banka veya kredi kartları ile ödeme alınmasını sağlayan cihazlara, point of salt terminal veya kısaltması ile POS adı verilir. POS’ların dijitalleştirilmiş hali ise VPOS veya Türkçesi ile sanal POS olarak adlandırılır.

VPOS’lar, fiziksel POS cihazlarından çeşitli açılardan farklılaşır. Bunların başında da kartları okuyamamaları gelir. Kullanıcılar ödeme yapabilmek için sanal POS sayfasında kart bilgilerini kendileri girmelidir. Bunun dışında fiziksel POS’lardan farklı olarak sanal POS’lar dünyanın her yerinden ödeme alabilirler. Peki, sanal POS nasıl alınır?

Sanal POS Nasıl Alınır?

Sanal POS almak isteyen işletmelerin bankalara veya Paynet gibi ödeme çözümleri sunan firmalara başvurması gerekir. Başvuru sonucunda işletme uygun görülürse sanal POS sağlanır. Başvuru kabul edildikten sonra sanal POS kurulumu işlemine geçilebilir. Sanal POS kurulumunda işletmeler kullandıkları arayüzlere uygun olarak entegrasyon işlemlerini başlatabilir. 

Sanal POS entegrasyonu ve kurulumu ile ilgili detaylı bilgi almak isteyen işletmeler “Sanal POS Kurulumu” başlıklı yazımızı okuyabilir.

Sanal POS Nereden Alınır?

Bankalara veya Paynet gibi finansal ödeme çözümleri sunan şirketlere başvurularak sanal POS alınabilir. Ancak bilinmesi gereken önemli bir nokta var. Her banka yalnızca kendi sanal POS’unu kullanıma açarken Paynet gibi ödeme çözümleri sunan şirketlerin sunduğu sanal POS’lar ise tüm altyapılardan ödeme alabilir. Yani herhangi bir kredi veya banka kartı ile Paynet Sanal POS üzerinden ödeme alınması mümkündür.

Ayrıca Paynet üye iş yerleri, yasa ve yönetmelikler ile bankaların koyduğu kısıtlamaları aşmamak kaydıyla ödemeleri taksitlendirebilir. Böylece müşteriler taksitli alışveriş fırsatlarından da yararlanabilir. 

Sanal POS Başvurusu Nasıl Yapılır?

Banka veya ödeme kuruluşlarının başvuru süreçleri büyük oranda benzerlik göstermekle beraber talep edilen evrak veya sürenin uzunluğu değişiklik gösterebilir. Paynet Sanal POS başvurusu sırasında işletmelerden ad ve soyad gibi kişisel bilgiler ile web sitesi gibi firma bilgileri talep edilir. 

Talep edilen belgeler ve bilgiler iletildikten sonra Paynet temsilcileri, işletme ile iletişime geçip başvuru değerlendirmesi yapar. Değerlendirmeler sonucunda sanal POS onaylanırsa sözleşme örneği çıkarılır. Sözleşme örneği içerisinde komisyon oranları gibi detaylar bulunur. Sözleşmeyi onaylayan işletmeler, kısa bir süre içerisinde Paynet Sanal POS’u sitelerine entegre edebilir.

Sanal POS Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Sanal POS başvurularında bankalar veya ödeme çözümü sunan şirketler çok sayıda farklı bilgi ve belge isteyebilir. Bu nedenle başvuruyu yapmadan önce sağlayıcı ile iletişime geçilip ilgili belgelerin neler olduğu öğrenilmelidir. Genel olarak sağlayıcıların sanal POS başvurusu için istediği belgeler şöyledir:

  • Vergi levhası 
  • İmza sirküleri
  • Varsa ortaklık sözleşmesi
  • Ticari sicil gazetesi fotokopisi

 Son olarak belgeler posta, kurye veya kargo gibi yöntemlerle fiziksel olarak talep edilebileceği gibi ön inceleme için dijital olarak gönderilmeleri de istenebilir. Bu nedenle hem basılı hem de dijital versiyonlarının başvuru öncesinde hazır edilmesi, işletmeler için süreci kısaltabilir. 

2021 Sanal POS Komisyon Oranları Ne Kadar?

Sanal POS’ların komisyonları; yıllara, şirket cirosuna veya sözleşme türüne göre değişiklik gösterebilir. Ödeme çözümü sunan şirketler ve bankalar, belli bir yüzde veya işlem başına komisyon isteyebilir. 2021 sanal POS komisyonlarını öğrenebilmek için işletmelerin, Paynet veya sanal POS’unu almak istediği banka ile iletişime geçmesi yararlı olabilir.