E-Ticaret Nasıl Yapılır?

İçindekiler

Günümüzde e-ticaret yapmak neredeyse zorunlu hale gelmiş durumda. İnternetten satış yapmanın getirdiği avantajlar dolayısıyla fiziki bir mağazaya ihtiyaç duymadan, ticarete doğrudan dijital kanallardan giren girişimciler bile var. Durum böyleyken küçük işletme sahipleri bile fiziksel dükkânlarındaki ürünleri internetten satma girişiminde bulunuyor. Ancak e-ticarete girmeden önce dikkatli olmak ve tüm detayları düşünmek gerekiyor.

Bu doğrultuda yeni başlayanlar için “E-ticaret nedir, nasıl yapılır, e-ticarete nasıl başlanır, nelere dikkat edilmelidir?” gibi sorulara cevap olabilecek bir rehber hazırladık.

E-Ticaret Yapmadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler Neler?

İnternetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay. Fakat bu kolaylık, arka plandaki işlerin göz ardı edileceği anlamına gelmiyor. Başarılı dönemler ve dengeli büyüme için nasıl e-ticaret yapılır, nereden başlanır bilmek gerekiyor. Şimdi, e-ticaret yapmadan önce dikkat edilmesi gerekenlere bakalım.

İş Fikri Bulun

Hemen her iş gibi ticarete de fikir bulup geliştirerek başlamak gerekiyor. İş fikrini, ticari deneyimleriniz doğrultusunda bulmanız daha verimli olacaktır. Örneğin hâlihazırda fiziksel bir işletmeniz varsa aktif olduğunuz sektöre ait ürün ve hizmetleri satmak üzerine bir fikir geliştirebilirsiniz.

Yeni bir girişimci olarak e-ticarete girecekseniz bilgi, bütçe, operasyon gibi konulardaki yeterliliğinizi göz önünde bulundurarak fikir geliştirmelisiniz. Büyük ölçekli bir girişiminiz yoksa rekabetin yoğun olduğu alanlarda ilerlemeniz zor olabilir. Bu gibi durumlar için fırsat sezdiğiniz bir sektörden başlayabilirsiniz. 

İş Modelinize Karar Verin

e-ticarette-dikkat-edilmesi-gerekenler

İş modeliniz, satış ve pazarlama sürecinizi doğrudan etkileyecektir. Dolayısıyla işe başlamadan iş modeli stratejisini oluşturmak gerekiyor. Kendi imal ettiğiniz ürünleri, belirli bir markanın ürünlerini ya da tedarik etmek kaydıyla çeşitli ürün gruplarını satışa sunabilirsiniz. Bu noktada satış yapmayı düşündüğünüz kitlenin, ticari sürecin hangi tarafında bulunduğunu da dikkate almalısınız.

Markanızı Oluşturun ve Domain Satın Alın

E-ticaret sitesi kurmak, aslında bir marka yaratmak olarak da yorumlanabilir. Mevcut bir markanız varsa bunu dijitalleştirmek, marka bilinirliği açısından faydalı olur. Yeni bir marka kuracaksanız da isim konusuna ekstra özen göstermelisiniz. Akılda kalan ve söylenmesi kolay olan bir marka adı seçmelisiniz. 

Markanızı oluşturduktan sonra domain yani alan adı satın almalısınız. Marka adı domain kısmı için de önemli. Örneğin alan adına Türkçe karakterler yazılmaz. Markanızın adında Türkçe karakterler olması hâlinde alan adınızın okunması zorlaşacaktır. 

E-Ticaret Altyapısı Seçin

Alan adı aldıktan sonra e-ticaret sitenizi kurmak için bir altyapı seçmelisiniz. Seçeceğiniz e-ticaret altyapısı; ödeme altyapısı, stok yönetimi ve kargo takibi gibi yazılımlarla kolayca entegre olabilmelidir. Satış yapmak, ödeme almak ve süreçleri yönetmek için kullanacağınız araçların, seçtiğiniz e-ticaret altyapısında verimli bir şekilde çalışması gerekiyor.

Kargo, Sanal POS ve Lojistik Organizasyonunuzu Kurun

kargo-sanal-pos-lojistik

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler için kargo çok önemli bir detaydır. Bu nedenle eğer hizmet değil de ürün satışı yapıyorsanız siz de kargo süreçlerine gereken önemi göstermelisiniz. Bu noktada stok ve kargo yönetimini birlikte yapmanızda fayda var. Çünkü stokta olmayan bir ürün için sipariş gelmesi, süreci olumsuz etkileyebilir.

İnternetten satış yapmanın olmazsa olmazlarından biri de sanal POS’tur. Sanal POS tercihinde çok titiz davranmalısınız. Hizmet sağlayıcınızın güçlü ve güvenli bir altyapı sunduğundan emin olmalısınız. Güvenlik oldukça önemli bir detay. Aynı şekilde tek çekim, taksitli ödeme, çoklu ödeme gibi farklı ödeme yöntemleri kabul etmenin önemi de büyük. Sanal POS seçiminde bu detayları mutlaka göz önünde bulundurun.

Alternatif ödeme yöntemleri sunmak, yüksek tutarlı ürünler için ayrıca bir önem taşıyor. Eğer e-ticaret sitenizdeki ürünleri piyasa gereği yüksek fiyattan satıyorsanız müşterileriniz kart limitleri nedeniyle sorun yaşayabilirler. Bu gibi sorunlar yaşamamak için birden fazla kartla ödeme kabul edebileceğiniz çoklu ödeme alma ve müşterilerinizin mobil üzerinden kredi çekerek ödeme yapabileceği kredi ile ödeme alma gibi finansal çözümlerden faydalanbilirsiniz.

E-Ticaret Sitenizi Tasarlayın

E-ticaret sitenizin tasarımı, markanızın kimliğini yansıtan dinamiklerden biridir. Dolayısıyla kendi web sitenizi hazırlarken markanızın değerlerini gözetmenizde ve tasarım aşamasında markanızla özdeşleşmiş renkleri kullanmanızda fayda var. Hızlı çalışan ve kullanıcı dostu bir site tasarlamak ise e-ticaretin gerekliliklerindendir. 

Sitenizi tasarladıktan sonra ürünlerinizin görsellerini ve detaylı bilgilerini girerek satışa başlayabilirsiniz. Tabii satışa başlamanız, hızla para kazanacağınız anlamına gelmiyor. Peki, e-ticaretten nasıl para kazanılır? Elbette etkili bir dijital pazarlamayla.

Dijital Pazarlamaya Başlayın

Dijital pazarlama, e-ticaretin büyük bir bölümünü oluşturur. Etkili bir pazarlama stratejiniz olmazsa başarılı olmanız zorlaşabilir. Dolayısıyla bu aşamada dijital ortamın tüm nimetlerini kullanıp ulaşabildiğiniz birçok mecrada reklam vermeniz gerekiyor. Verdiğiniz reklamların niteliğine de ayrıca dikkat etmelisiniz.

Pazarlama ve reklam süreçlerinde hedef kitle ana unsurdur. Hedef kitlenize hitap eden ve kitlenizin bulunduğu kanallarda yayınlanacak reklamlara ihtiyacınız var. Bu süreçte sosyal medyaya önem göstermeyi de ihmal etmemelisiniz.

Daha etkili bir dijital pazarlama çalışması için “E-ticaret Pazarlama Stratejileri” başlıklı yazımızdan fikir alabilirsiniz.

Pazar Yerlerine Entegre Olun

pazar-yerlerine-entegre-olun

Satış kanalı olarak sadece kendi web sitenizi kullanmanız her zaman yeterli olmayabilir. Özellikle e-ticarete yeni giren markalar için bu bilinirliğe ulaşmak oldukça zordur. Bu nedenle pazar yerlerine entegre olmak son derece doğru bir tercih olacaktır. 

Sanal pazar yerlerine entegre olduğunuzda çok daha geniş bir kitleye ulaşırsınız. Ayrıca tüketiciler ilk kez gördükleri markalara ait ürünleri almaktan çekinebilir, fakat bu marka bilinen bir pazar yerinde ise güvenmeleri daha kolay olur. 

E-Ticaret Ödeme Altyapısında Paynet'in Avantajları

E-ticaret deneyiminizde ödeme konusunda problem yaşamamak için Paynet’i tercih edebilirsiniz. Paynet, sunduğu avantajlar ile işlerinizi kolaylaştırır ve güvenli bir şekilde ödeme almanıza yardımcı olur. Paynet ile faydalanabileceğiniz avantajlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

  • Paynet ödeme çözümlerinin tamamı TCMB onaylı ve PCI-DSS 1. seviye sertifikasına sahip olduğu için yasalara uygun, güvenli ödeme alabilirsiniz.
  • Paynet API sayesinde internet sitenize ve mobil uygulamanıza sanal POS entegre edebilir, ödeme arayüzünü markanıza göre özelleştirebilirsiniz. 
  • Paynet Sanal POS ile tüm banka ve kredi kartlarından ödeme alabilir, taksitli satış imkânı sunabilirsiniz. 
  • Paylink ile WhatsApp, SMS ve e-posta üzerinden her zaman her yerde ödeme alabilirsiniz. 
  • Paynet’in Çoklu Ödeme çözümü sayesinde müşterilerinize birden fazla kart ile ödeme yapma imkânı sunabilirsiniz. 
  • Kart Saklama çözümü ile kart bilgilerini kaydederek sonraki alışverişlerinde kart numarası gibi bilgileri girmekle zaman kaybetmeden hızlı ödeme alabilirsiniz. 
  • PayKredi ile kart limiti yetersiz kaldığı için alışverişini tamamlayamayan, kart limitini doldurmak istemeyen veya daha uzun vade talep eden müşterilerinize alternatif ödeme yöntemi sunabilirsiniz. 
  • Paynet sadece e-ticaret için değil, geleneksel ticaret için de çözümler sunar. Paynet Bayi Ağım ile firmanızın bayi ağı dahilindeki işletmelerden yapacağınız tahsilatları kolaylaştırabilir, nakit akışını hızlandırabilir ve vade süresini kısaltabilirsiniz. 

Paynet ile tüm bu avantajları elde etmenin yanında finansal süreç takibini de rahatlıkla yapabilirsiniz. PayPortal ile finansal işlemleri tek bir ekrandan yönetir ve nakit akışları ile ilgili raporlara tek dokunuşla ulaşabilirsiniz. Böylece e-ticarette gelecek planlarınızı yaparken finansal açıdan yeterli veriye sahip olursunuz.

5 dakika