Online Alışverişte Kullanıcıların Çekinceleri ve Çözüm Yolları

İçindekiler

İnternetten yapılan alışverişlerle ilgili "Online alışveriş nedir?" sorusunun yanında " Nelere dikkat edilmelidir, müşterilerin çekinceleri nelerdir, güvenli online alışveriş nasıl yapılır?" gibi çeşitli sorular da mevcuttur. Çünkü tüketiciler internetten alışveriş yaparken bazı çekincelere sahip olurlar ve sadece bu konulara çözüm getirmiş e-ticaret sitelerini tercih ederler.

İnternet üzerinden dijital kanallarla yapılan alışverişlere online alışveriş adı verilir. Tüketiciler birçok ürünü kolayca görebildikleri ve diledikleri ürünü kolayca seçebildikleri için online alışveriş yöntemini tercih eder. Ayrıca 14 gün iade süresi gibi yerleşmiş uygulamalarla da hakları güvence altına alınır. Bu sayede de uzun yıllardır online alışveriş katlanarak büyümeye devam ediyor.

Online alışverişin birçok avantajına rağmen, kullanıcıların bir kısmı çeşitli çekincelere sahip. Bu çekinceler nedeniyle de online alışveriş yerine, fiziksel kanalları tercih ediyorlar. Sizin için müşterilerin online alışverişte dikkat ettikleri noktaları ve çekinceleri karşısında uygulayabileceğiniz çözüm yollarını derledik.

Müşterilerin Online Alışverişte Dikkat Ettiği Noktalar ve Çözümleri

Online alışverişte kullanıcıların iki büyük çekincesi vardır. Bunlar ürünün hatalı veya yanlış olması ile güvenliktir. Genel olarak müşterilerin dikkat ettiği ve şüphelendiği noktalar şöyledir:

  • Sitenin güvenlik sertifikasına sahip olması
  • Gönderim süreleri, seçenekleri ve satıcının hassasiyeti
  • Ürün bilgilerinin doğruluğu ve gelen ürünün sitedekiyle aynı olması
  • Ödeme yöntemlerinin çeşitliliği ve güvenliği 

Şimdi, bu şüpheleri ortadan kaldıracak çözüm yollarına göz atalım.

Sitenin Güvenlik Sertifikasına Sahip Olması

ssl-nedir

Web siteleri   “xyz.com” gibi isimlere sahiptir. Bu formatta dikkatli incelenirse site isminden önce kilit şeklinde özel bir sembol olduğu görülür. Kilit ikonu aslında SSL adı verilen sertifikanın varlığına işaret eder.

Online alışveriş sitelerinin mutlaka alması gereken SSL sertifikası; site adresinin doğruluğunu kontrol eder, veri akışını şifreler ve verilerin güvenli bir şekilde iletilmesini sağlar. SSL sertifikası olmayan internet alışveriş sitelerine giriş yapan kullanıcılar ise “site güvenli değil” uyarısı ile karşılaşır.

Güvenlik uyarısı ile karşılaşan kullanıcıların çok büyük bir kısmı, ya siteden alışveriş yapmaktan vazgeçer ya da bulamayacaklarını düşündükleri bir ürün söz konusuysa sitenin bağlı olduğu fiziksel mağazayı tercih eder.

Gönderim Seçenekleri ve Hassasiyeti

Online alışveriş avantajları sıralandığında günümüzde gönderim veya kargolama öne çıkar. Çünkü birçok internet sitesi, kullanıcıların satın aldıkları ürünleri bir veya iki gün içerisinde gönderir.

Gönderim, önemli bir avantaj olduğu gibi dezavantaja da dönüşebilir. Çünkü gönderim süresi arttıkça ve gönderimin teslimatı ile ilgili sorunlar yaşandıkça kullanıcılar ya siteden alışveriş yapmamayı ya da planlanan süreçte kargo teslimatı gerçekleşmeyince iade işlemini tercih eder.

Ürün Bilgilerinin Doğruluğu

Online alışveriş sitelerine bazı durumlarda bir anda onlarca ürün girilmesi gerekir. Ancak yoğun bir dönemde girilen ürünün bilgileri yanlış eklenebilir. Örneğin bir bilgisayar 15 inç yerine 16 inç büyüklüğünde ya da şarj kablosunun uzunluğu 2 metre yerine 3 metre yazılabilir.

Tüketiciler ise ürün bilgilerinin hatalı olması durumunda site hakkında şikayet sitelerine kötü geri bildirimler yapabilir, iade işlemi başlatabilir veya tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabilir. Kısacası ürün bilgilerine mutlaka dikkat edilmesi gerekir.

Ürün bilgileri API’ler tarafından otomatik olarak siteye aktarılsa bile kesinlikle manuel kontrol yapılması ve doğruluğundan emin olunması önerilir.

Ödeme Yöntemleri

Tüketicilerin en büyük endişelerinden biri kredi veya banka kartlarının online alışveriş sırasında ya da sonrasında çalınmasıdır. Bu nedenle de birçok kullanıcı herhangi bir siteden ilk alışverişlerinde ya ön ödemeli kartları ya da sanal kart gibi alternatifleri tercih eder.

Ödeme yöntemlerini güvenli hale getirebilmek için işletmelerin mutlaka “iyi” olarak bilinen sağlayıcılardan yararlanması önerilir. Ödeme kuruluşu tercihinde kesinlikle TCMB tarafından onaylanan şirketler tercih edilmelidir. Buna ek olarak PCI-DSS gibi uluslararası sertifikaların, ödeme kuruluşu tarafından alınmış olması önemlidir.

Son olarak ödeme adımlarında kullanıcıların bilgilendirilmesi ve yeni nesil ödeme çözümlerinin sunulması önemlidir. Örneğin; dijital kredi ile ödeme, e-cüzdan, QR kod ile ödeme ve link ile ödeme gibi sistemler, siteye entegre edilmelidir. Ayrıca kullanıcılar için her adımda, bilgilendirme için açıklamalar yer almalıdır.

Paynet'in Online Alışverişler İçin Güvenli Çözümü: Paynet API

Tüm platformlarla uyumlu esnek bir yapıya sahip olan Paynet API, müşterilerin ödeme süreçlerini kolaylaştırır. Paynet API sayesinde “Online alışveriş güvenli mi?” soruları tarih olur ve işletmeler tüm ödeme süreçlerini kolayca dijitalleştirebilir. Çünkü Paynet, PCI-DSS 1. seviye sertifikasına ve TCMB lisansına sahiptir.

Geliştirici dostu bir arayüze sahip olan Paynet API ile Paynet üye iş yerleri, sanal POS entegrasyonlarını kolayca halledebilir. Ayrıca Paylink, PayKredi, e-Cüzdan entegrasyonu ve Düzenli Ödeme gibi Paynet çözümlerini de online alışveriş sitelerine kolayca entegre edebilirler.

Paynet’in diğer bir avantajı ise sanal POS’u ile tüm kart altyapılarından ödeme alabilmesidir. Ayrıca Paynet sanal POS, tüm kart altyapılarına taksit imkanı sunar. Bu sayede de farklı bir sanal POS sağlayıcısı ile anlaşma imzalanmasına gerek kalmaz.

Online alışverişlerde bir diğer sorun olan kredi veya banka kartı limitleri de PayKredi çözümü ile çözülür. PayKredi sayesinde tüketiciler, anlaşmalı bankalar aracılığı ile online olarak anında kredi kullanabilirler ve ödemelerini kredi ile gerçekleştirirler. Böylece kredi kartı limitinin yetersiz olduğu durumlarda da tüketiciler alışveriş yapabilir.

Paynet API entegrasyonu gerçekleştikten sonra işletmeler, ERP ve CRM gibi çözümlerini de ödeme sistemleri ile beraber kullanabilirler. Böylece tek bir entegrasyon ile uçtan uca tüm süreç, işletmelerin kolayca takip edebileceği bir hale bürünür.

Bunların yanında Paynet, işletmeler arası ödemeler için de tedarikçi ödemesi gibi pratik çözümler sunar. Paynet Tedarikçi Ödemeleri çözümü sayesinde tedarikçiler vade beklemeden taksitli satış yapabilirken işletmeler de taksitle ürün tedarik etme fırsatına sahip olur. 

Son olarak Paynet ile işletmeler, kart saklama çözümlerine de erişebilir. PaynetPass ile Paynet üye iş yerlerinde kartlarını kaydeden kullanıcılar, diğer Paynet üye iş yerlerinde de kart bilgilerini girmeden alışveriş yapabilir.

Müşterilerin online alışverişlerdeki çekincelerini ortadan kaldıracak çözümler için Paynet API ile süreçlerinizi iyileştirin, güvenli alışveriş deneyimi sunarak hem müşteri memnuniyetini hem de satışlarınızı artırın.

Elektronik tahsilat, şirketlerin bayi veya alt bayi gibi paydaşlarından tahsilat yapabilmesini sağlayan sistemlerin online versiyonlarına verilen genel bir addır. E-tahsilat sistemi ile bayi veya alt bayi ya da franchise; müşterilerden ödemelerini sanal POS kullanarak alır, şirketlere ise yine sanal POS üzerinden ödeme yapar.

Elektronik tahsilatta yaygın olarak kullanılan üç yöntem bulunur. İlk yöntemde bayi ve alt bayi, şirketle belirli bir vade ile anlaşır. Dönem kapanışında ise bayi veya alt bayi, yapılan satıştan kendisine düşen payı alıp şirketin payını iletir.

5 dakika