Online Alışverişte Kullanıcıların Çekinceleri ve Çözüm Yolları

Akıllı telefonların yaygınlaşması ve e-ticaret platformu kurmanın çok daha kolay hale gelmesi ile beraber online alışveriş son yıllarda hızla büyüyor. 2010’lu yılların başından itibaren gelişim gösteren e-ticaretin büyümesi, 2019’un sonunda ortaya çıkıp dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs pandemisi ile de hızlandı. Ancak her şeye rağmen kullanıcıların bir kısmı online alışverişten uzak durmaya devam ediyor. Bunun da birçok sebebi bulunuyor. Sizin için online alışverişten kaçınan kullanıcıların çekincelerini ve çözüm yollarını derledik.

 

1. En Önemli Sorun Güvenlik

Kullanıcıların online alışverişten beklentileri, zannedilenin aksine fiyat avantajıyla sınırlı değil. En az fiziksel alışverişler sırasında olduğu kadar online alışverişlerde de güvenliğin yüksek seviyede olması bekleniyor. Ancak yayılan eksik veya yanlış bilgiler nedeniyle bazı kullanıcılar, internet üzerinden alışverişin büyük oranda dolandırıcılıkla sonuçlanacağına inanıyor.

Kullanıcıların güvenini kazanmak ve herhangi bir sorun yaşamadan alışverişlerini tamamlamalarını sağlamak için ise alabileceğiniz bazı önlemler bulunuyor. Bu önlemler aynı zamanda kullanıcı tarafından da görülebildiği için güvenlik konusunda daha az endişe yaşanmasını sağlayabilir. Öne çıkan dijital güvenlik önlemler ise SSL sertifikası ve 3D secure. Kullanıcılar SSL sertifikası olan sitelerde daha güvenli hareket edebiliyor. 3D secure ise ödeme ile ilgili çekinceleri önemli ölçüde ortadan kaldırıyor.

 

2. Gecikme veya Yanlış Gönderi

Online alışverişte ödeme dışında en önemli husus, gönderinin alıcıya ulaşması. Bu konuda da kullanıcıların büyük bir kısmında endişe bulunuyor. Kullanıcılar, ilk alışverişlerinde memnun kaldıkları ve gönderi sırasında sorun yaşamadıkları şirketleri daha sık tercih edebiliyor. Bu nedenle gönderi konusuna önemle eğilmeniz gerekiyor.

Şikayet platformları incelendiğinde kullanıcıların genellikle süreden daha çok gecikme ile ilgili şikayetler bildirdikleri görülüyor. Yani online satış platformu, 5 gün içerisinde göndereceğini taahhüt ettiği ürünü daha geç bir tarihte iletirse problem yaşanabiliyor. Bu nedenle de il il incelemeler yapmanız ve gönderileri ortalama ne kadar sürede iletebileceğinize dikkat etmeniz oldukça önemli. Günümüzde birçok kargo ve lojistik firması, ürünleri ne kadar sürede ileteceğini belirtiyor. Bu sürelere, paketleme ve kargolama gibi süreleri katarak hesaplama yapabilirsiniz.

Gönderim konusunda sıkça şikayet bildirilen bir diğer konu ise yanlış ürünlerin iletilmesi. Bu konuda özellikle paketleme ve kargolama işlemlerine dikkat edilmesi gerekiyor. Burada yapılacak bir hata, kullanıcıya büyük olasılıkla yanlış bir ürünün iletilmesine neden olacaktır. İade veya değişim gibi süreçler ise kullanıcının ürüne istediği tarihte ulaşamaması ve ekstra birçok işlem yapması ile sonuçlanacaktır.

 

3. Açıklamalar ile Ürün Arasında Uyumsuzluk

Giyim, teknoloji, mobilya veya gıda… Hangi kategoride alışveriş yapılırsa yapılsın, kullanıcıların yaşadığı tedirginliklerden bir diğeri ise ürün açıklamaları ile ürün arasında fark olmasıdır. Bu fark örneğin bir gömleğin manşet boyunun 5 milimetre kısa olması gibi oldukça ufak bir detay olabileceği gibi gömleğin bedeninin tamamen uyumsuz olması gibi sorunlar şeklinde de kullanıcıların karşısına çıkabiliyor. Bu nedenle ürün açıklamaları ve ürün özelliklerinin yazımı gibi konularda kontrolleri sıkı tutmak, gerekiyorsa profesyonel yardım almak gerekiyor.

 

4. Vade Farklı Taksitlendirme

Black Friday, 11.11, Sevgililer Günü veya Babalar Günü gibi dönemlerde online siparişlerin sayısı büyük oranda artıyor. Kullanıcılar kısa bir süre içerisinde çok sayıda ürün alacakları için de taksit imkanlarından yararlanmak isteyebiliyorlar. Ancak birçok online alışveriş sitesi, birkaç altyapı dışında kalan tüm kredi kartları için vade farkı uyguluyor. Çünkü birçok banka ile sanal POS anlaşması imzalamak, maliyet kalemlerini artırabiliyor. Vade farkı ise kullanıcıları online alışveriş yapma konusunda kararsız bırakabiliyor.

Kullanıcıların, bankalarının sağladığı ve yasal düzenlemelerin izin verdiği ölçüde vade farksız taksitlendirmeden yararlanabilmesi için online ticaret platformlarının Türkiye’de faaliyet gösteren tüm altyapıları destekleyecek bir POS çözümüne ihtiyacı bulunuyor. Bunu sağlamak için ilk seçenek, yasal prosedürleri yerine getirerek birçok farklı banka ile tek tek anlaşmak. Pratik ve güvenli yol ise Paynet sanal POS kullanmak.

Tek bir sözleşme ile tüm kart altyapılarına taksitli satış imkanı sağlayan Paynet Sanal POS, gelişmiş API’si ile sisteminize kolayca entegre edebileceğiniz bir formata sahip. Böylece kolayca tüm kullanıcılara taksitle satış yapabilir ve tüm altyapılardan ödeme alabilirsiniz.