E-ticarette Sepet Terk Etme Oranları Nasıl Düşürülür?

İçindekiler

E-ticarette olumlu ve olumsuz olarak nitelendirilen metrikler bulunur. Olumsuz metrikler arasında da en çok dikkat edilen husus ise sepet terk oranı veya İngilizcesi ile abandon rate’dir. Online ödeme alma yöntemlerini düzenleyip çeşitlendirerek sepet terk oranını düşürmek ise mümkündür. 

Sepet terk oranını nasıl düşürebileceğinizi ve kart saklama hizmeti gibi yöntemlerle nasıl müşteri deneyimini artırabileceğinizi açıkladık. Ancak ilk olarak sepet terk oranını ele almak uygun olacaktır. 

Sepet Terk Etme Oranı (Abandon Rate) Nedir?

E-ticarette, web sitesi veya uygulamalar aracılığı ile müşteriler ürün ya da hizmet satın alabilir. Burada da sepet olarak adlandırılan bir kısım bulunur ve ürün ya da hizmetler buraya eklenir. 

Kullanıcıların, sepete ekledikleri ürünleri almaktan vazgeçmesi durumuna ise sepet terk veya sepetten dönme adı verilir. Toplam sepet terk etme sayısının, toplam işleme oranlanmasına ise sepet terk oranı denir. 

Dünyada ve Türkiye’de sektörlere göre sepet terk oranı değişiklik gösterebilir. Ancak ortalama %65’in üzerindedir. Yani 100 müşteriden 65’i sepeti terk eder. Bu değerin altında kalan işletmeler ise başarılı kabul edilir. 

Sepet Terk Etme Oranı Neden Önemlidir? 

Sepetten dönme veya terk oranı, işletmenin ödeme süreçlerinin ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Bu nedenle de özel olarak dikkat edilen bir metriktir. 

E-ticaret sitelerine genellikle SEO, arama motoru reklamları veya sosyal medya reklamları gibi yöntemlerle kullanıcı gelmesi sağlanır. Yapılan çalışmalar satış hedeflidir. Ancak sepet terk oranı yükseldikçe satış hedefleri düşer ve istenen başarı sağlanamaz. 

Kısacası sepet terk oranının ortalamadan düşük olması gerekir. Bunun için de özel olarak dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunur. Bunun başında da şeffaflık gelir. 

Sepet Terk Etme Oranını Neler Yükseltir?

Sepet terk oranı iki farklı şekilde yükselebilir. Bunlardan ilki şeffaflıktır. Kullanıcılara, ürün veya hizmet detay sayfasında vergiler ve kargo ücreti gibi ücretlerin tamamının gösterlmesi gerekir. Çünkü bu ücretler, sadece ödeme ekranında kullanıcıların karşısına çıkıp toplam ücreti artırdığında tüketiciler sepeti terk edebilir. 

Şeffaflık dışında önemli bir diğer nokta ise ödeme yöntemleridir. E-ticaret sitelerinin mümkün olan tüm ödeme yöntemlerini sunabilmesi önerilir. 

Ödeme Yöntemleri Sepet Terk Etme Oranını Nasıl Etkiler?

sepet-terk-nasil-duser_0

Ödeme yöntemlerinin çeşitli ve tüm tüketicilere hitap edebilecek şekilde olması, sepet terk oranını düşürebilir. E-ticaret sitelerinde kredi veya banka kartı, para transferi ya da kapıda ödeme gibi yöntemleri sunulması önerilir. 

Ödeme Yöntemleriyle Sepet Terk Oranını Nasıl Düşürebilirsiniz?

Ödeme yöntemlerinin çeşitli ve çok sayıda olması, tüketicilerin kullandığı ödeme yöntemini tercih edebilmesini sağlar. Ancak ödeme yöntemleri ile ilgili olarak dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunur. 

Uzun ve Karmaşık Yöntemlerden Uzak Durun

Ödeme noktasına ulaşan tüketicilerin tekrar eden sorularla karşılaşmaması ve çok sayıda işlem yapmak zorunda kalmaması önerilir. Genel olarak siteye üye olan bir kullanıcının sadece kart bilgilerini girmek gibi ödeme ile ilgili işlemleri yaparak siparişi tamamlayabilmesi önerilir. Aksi takdirde süreç uzadığı için sepet terk oranı yükselebilir.

Kart Saklama Özelliğini Kullanın

E-ticaret sitelerinde kullanıcıların sepeti terk etmesinin önemli nedenlerinden biri de uzun sürebildiği için kart bilgilerini girmek gibi işlemleri yapmak istememeleridir. Bu nedenle de MasterPass ve PaynetPass gibi çözümlerin entegrasyonu sağlanmalıdır. 

Kart saklama teknolojileri olarak adlandırılan çözümlerle tüketiciler, kayıtlı kartları ile hızlıca işlemlerini tamamlayabilir. Böylece süreç kısalır ve sepetten dönme ya da terk oranı düşer. Ayrıca müşteriler kart bilgilerinin saklandığını bildikleri markaları kendilerine daha yakın hissedebilir ve buralardan daha sık alışveriş yapmaya başlayabilirler.

Farklı Ödeme Seçenekleri Sunun

Günümüzde banka ve kredi kartı ile ödeme yönteminin çalışabilmesi için sitelere sanal POS entegre edilmelidir. Sanal POS entegrasyonu, farklı ödeme seçeneklerinin de sitelere eklenebilmesini sağlar. 

Link ile ödeme, QR kod ile ödeme, dijital cüzdan ile ödeme ya da PayKredi gibi teknolojiler ise son yıllarda yaygın olarak kullanılan ödeme yöntemleri arasında öne çıkıyor. Paylink, PayKredi, e-Cüzdan ile ödeme ve PayQR gibi Paynet tarafından sağlanan ödeme çözümleri, e-ticaret sitelerine kolayca eklenebilir. Böylece ödeme seçenekleri çeşitlenir. 

Müşteriler yeni nesil ödeme teknolojileri ile kart limitlerini aşan harcamalar için PayKredi ile kredi fırsatlarından yararlanabilir ya da QR kod ile telefonundan ödemeyi hızlı bir şekilde gerçekleştirebilir. Böylece hem sepet tutarlarında artış gözlemlenebilir hem de sepet terk oranında düşüş yaşanabilir.

 

İşletmeniz İçin Doğru Ödeme Yöntemini Nasıl Seçersiniz?

odeme-yontemleri-ve-sepet-terk

Ödeme seçenekleri ile ilgili olarak bilinmesi gereken diğer konu ise ödemelerin yapıldığı ekranın şekli ve çalışma biçimidir. Sistemler genellikle ikiye ayrılır. Bunlardan ilki tek sayfalı ödeme olarak adlandırılır. 

Tek Sayfalı Ödeme Yöntemi Nedir?

Tek sayfalı ödeme, adından da anlaşılabileceği gibi tek bir sayfada ödemenin gerçekleştiği yöntemdir. Kullanıcılar; kart numarası ve CVV kodu gibi bilgileri, form bilgilerini ve ödeme süreciyle ilgili diğer tüm bilgilerini burada girerler. Girdikleri bilgiler ile ödemeyi tamamlayabilirler. 

Sepet terk etme oranına etkisi ise daha çok kullanıcı deneyimi ile alakalıdır. Sayfa yapısı sade ve tüm alanların sığabileceği şekildeyse bu yöntemin tercih edilmesi önerilir.

Çok Sayfalı Ödeme Yöntemi Nedir?

Çok sayfalı ödeme yine adından anlaşılabileceği gibi birden fazla sayfada ödeme işleminin tamamlanmasını sağlar. Farklı sayfalarda kart bilgileri gibi ödeme için ihtiyaç duyulan bilgiler girilir. 

Çok sayfalı ödeme, sayfa yapısı çoğunlukla tasarım olarak asimetrik olan e-ticaret siteleri için önerilir. Böylece kullanıcı, gireceği bilgileri karıştıramaz ve birden fazla sayfada kolayca işlemlerini tamamlayabilir. 

Son olarak bir noktaya daha açıklık getirmemiz gerekir. Tek sayfalı veya çok sayfalı ödemede tasarım kadar sektörel ihtiyaçlar da farklılaşabilir. Bu nedenle de yöntemi seçerken sektörel dinamiklerin incelenmesi oldukça önemlidir.

Kullanıcıların, sepete ekledikleri ürünleri almaktan vazgeçmesi durumuna ise sepet terk veya sepetten dönme adı verilir. Toplam sepet terk etme sayısının, toplam işleme oranlanmasına ise sepet terk oranı denir.

Sepet terk oranı iki farklı şekilde yükselebilir. Bunlardan ilki şeffaflıktır. Kullanıcılara, ürün veya hizmet detay sayfasında vergiler ve kargo ücreti gibi ücretlerin tamamının gösterlmesi gerekir. Çünkü bu ücretler, sadece ödeme ekranında kullanıcıların karşısına çıkıp toplam ücreti artırdığında tüketiciler sepeti terk edebilir.

Ödeme yöntemlerinin çeşitli ve tüm tüketicilere hitap edebilecek şekilde olması, sepet terk oranını düşürebilir. E-ticaret sitelerinde kredi veya banka kartı, para transferi ya da kapıda ödeme gibi yöntemleri sunulması önerilir.

Tek sayfalı ödeme, adından da anlaşılabileceği gibi tek bir sayfada ödemenin gerçekleştiği yöntemdir. Kullanıcılar; kart numarası ve CVV kodu gibi bilgileri, form bilgilerini ve ödeme süreciyle ilgili diğer tüm bilgilerini burada girerler. Girdikleri bilgiler ile ödemeyi tamamlayabilirler.

Çok sayfalı ödeme yine adından anlaşılabileceği gibi birden fazla sayfada ödeme işleminin tamamlanmasını sağlar. Farklı sayfalarda kart bilgileri gibi ödeme için ihtiyaç duyulan bilgiler girilir.

9 dakika